Congratulation!
You Have Entered The Lamest Blog In History


Selasa, 25 November 2008

Tanda-Tanda Hantu Di sekitar anda...

Helww....aku dapat info nie dari internet....besh!! Thanks kepada tuan punya info! Nak kongsi la sikit2...ngee~aku sendiri pon takut sebenarnya! HAHAH!! So, korang layan jer!!!

Anjing peliharaan melong-long (berteriak panjang bukan menggong-gong) tengah malam bermakna, bahwa ada keluarga kita yang telah meninggal dunia sedang mengunjungi anda. (HuHuH...Chan, kalo nak tau 'dia' ada ke x...dengar jer la! HAHAH!!)

Anjing peliharaan melong-long lewat tengah malam bermakna, bahwa ada setan gentayangan yang sedang berkeliaran disekitar rumah kita. (Hergh!! LARIKK!!!! Walaupon anjing jiran aku x menyalak! Lari jer la untuk keselamatan! HAHAH!)

Anjing peliharaan bersuara perlahan sambil kepala menunduk dan bulu-bulunya berdiri dimalam hari bermakna, bahwa di dalam rumah kita sedang berkeliaran arwah orang tua pemilik rumah atau arwah majikan anjing tersebut. (Wei!!! Tue cari pasal tue!!! Aku tengah serem nie! HAHAH! Sempat gak gelak!! Ngee~!)

Bayi dihinggapi kupu-kupu pada malam Jumat Kliwon bermakna, bahwa arwah kakek sang bayi sedang mengunjungi. (Alahai~malam hape lak tue?? Kat Brunei aku x penah dengar loh!)

Disarankan kepada anda bila sedang melewati pesimpangan empat pada jam 12 malam untuk berdehem “Ehem!” sebanyak 3 x. bermakna, anda meminta izin lewat kepada mahluk halus penunggu jalan tersebut. (Ehem2....Aku selalu buat cam tue...ngee~ Minta izin jugak tue...kan??)

Disarankan kepada anda mengadakan syukuran sebelum mengisi rumah baru bermakna, anda meminta izin kepada mahluk halus penunggu rumah. (Memang la!!! Wajib tue!! Untuk keselamatan penghuni...kan?)

Disarankan kepada anda untuk tidak membuat rumah kecil jauh terpisah di belakang rumah utama bermakna, agar rumah itu tidak di tempati roh jahat. (terkecuali ditempati tetap) (YuHuuu!! Tandas aku kat dalam umah!!! Xde kat luar!!)

Disarankan kepada anda untuk meletakkan seikat sapu lidi dan gunting dibawah bantal bayi bemakna, agar bayi tersebut terlindungi dari gangguan mahluk halus. (Hish! Gunting??? bahaya tue...kalo kena?? Aku juagak yang diorang baling dari banggunan! Terus kuar! Kalo panjang umo x pe gak....)

Disarankan bagi wanita yang sedang hamil untuk meletakkan gunting dibawah bantal ketika hendak tidur bemakna, agar wanita hamil dan bayi yang ada dalam kandungannya terhidar dari pengaruh mistik dan guna-guna serta gangguan mahluk halus seperti kuntianak. (Alahai~nie lagi la bahaya!!! Aku pon x berani nak buat....kalo terkena!! Hmph!! x pasal2 dia pulak yang jadi pontianak!)

Disarankan bagi wanita yang sedang hamil untuk selalu menggantungkan pisau lipat kecil pada baju yang dikenakan bermakna, agar yang mengandung dan calon bayinya akan terhindar dari gangguan mahluk halus.(Ala~ nape la bahaya sangat nie?? Nahai!! HAHAHA!!!)

Disarankan untuk anda jangan pernah menyimpan tanah dari kuburan ditempat manapun karena akan mengakibatkan tempat itu menjadi tempat arwah yang tanah kuburannya diambil.(Uitz!! Aku waras lagi tau?? Nak buat hape aku amek?? Giler?? Lebey baek duduk kat 'Happy Garden' jer!! HuHuH...aku pulak yang serem kat sini!)

Disarankan kepada anda untuk menyimpan bawang merah, cabe merah, dan kunyit diatas pintu rumah karena akan berfungsi untuk melindungi rumah dan keluarga anda dari gangguan mahluk halus dan ilmu-ilmu hitam yang dilakukan oleh orang jahat.(Alamak!! bawang?? Hmph!! bau dia....aku x suka okay?? Rasa pon....x yah citer la!!)

Disarankan menempatkan/menaruh bawang merah, cabe merah atau kacang hijau dibawah/disekitar tempat anda menyimpan uang karena mempunyai makna sebagai penangkal dari pencurian uang yang dilakukan oleh tuyul.(Alahai~ ToyoL?? Pulak dah!!! Aku bukan tau sanga t benda2 nie...suka buat/tengok jer citer diorang....reti pon x sebenarnya...HAHAH!!)

Disarankan menempatkan/menaruh celana bekas kakek dibawah bantal bayi karena mempunyai makna untuk melindungi bayi dari gangguan mistik makhluk halus.(ALAMAK!!! Ape kes??!! Dah buang tebiat ke hape?? Budaya mana lak nie?? Kat Brunei x penah di buat orang....ngee~!!)

Disarankan untuk menggunakan darah anjing yang berbulu hitam karena mempunyai kegunaan untuk menyembuhkan orang yang kesurupan mahluk halus. (Hish!!! apo kono eh jang?? betul ke tue?? HAHAH! Lantak loh!! Giler!! X najis ke tue?? Kang mesti samak lagi tue....)

Larangan mencabut alis mata pada malam Jumat Kliwon karena akan meyebabkan datangnya mahluk halus yang bertubuh kecil biasa disebut tuyul.(Alamak!! Nak cabut alis mata nie nak buat hape?? X beralis la mata kalo asyik cabut jer! Ngee~!! ToyoL Gak?? Layan jer la!!)

Okay korang dah baca kan??? so...kalo korang percaya ikut jer...kalo x...buat bodoh jer la!! Ye la....kat Brunei x penah ade adat cam nie....tue yang aku pening sikit tue...okay loh!! Kalo aku free....aku buat post fasal gamba yang aku baru terima from my besh abang!! Nubby!! Dia hanta...tp, aku belum post lagi....nanti la aku post..Insya Allah!!

~OKAY LOH!!!~ Thanks kepada tuan punya info! So, kalo korang ada tanda2 nie...siap sedia la memakai kasut sukan anda....kerana anda akan berlari sejauh 54 ribu kilometer! (Korang ukur la sendiri...aku tau sebut jer!) Ya Allah!! Tinggal lidi jer yang berlari kalo cam tue! Okay...Larikk!!!

0 comments: