Congratulation!
You Have Entered The Lamest Blog In History


Jumaat, 21 Ogos 2009

puasa terkenang arwah

Helww...assalamualaikum!! yaayy!! dh start nk puasa esok!! bessttnnyeerr!! nie pon ngah tnggu sahur..hoho~ tuee pon kalo aku snggup lorr....kdang2 dh nk dkat2 sahur..terlelap lak! heehee~ tp, puasa2 giniee...tetibe ingat lak kat arwah...kalo dulu...waktu aku darjah 5...dia slalu psan... "bangun sahur, tros sembahyang...jgn tido blik.." hoho~ kalo dulu..mmg diaa dh cam ustaz laa...haahaahaa~ tp, skang niee...dh xde lgi suara diaa yg merdu n memikat tuee....kdg2 terdgr gak suara diaa kalo ngah sorg2....huhu~ :'( sedey lak! mak arwah dulu pon slalu ckp...yg dlm keluarga...dia sorg jer yg pling rajin sgt buat keje2 umah..tolong mak dia...and xpenah tinggal sembahyang...arwah mmg sorg anak yg soleh! kalo korg tgk perangai aku dari darjah 3 smpai darjah 6 mmg berbeza sgt! lemah lembut laa konon...manja....suka sgt pakai gaun...skirt smua tuee...tp, lepas arwah pergi....maklum laa...aku kn ramai kwn..so, start knal ngan Farah n da geng...tros berubah kepada yg asal...

kdg2...aku terfikir gak..ape laa arwah akn ckp kalo dia still ade lgi kat sni skang niee...mesti diaa sedey tgk perangai aku yg kasar baban niee kaann?? yer laa...dulu ada diaa...mmg xpnah nk berkasar ngan lelaki...nk gduh pon xpenah! slalu jdi budak baek jer...tp, skang niee......haduihh!! masyallah!!! pontibaby ngan cik pocong pon takot nk usik...hoho~ nasib baek cik hantu raya syg kat aku...haahaahaa~ yo yo ouhh jer....kalo laa aku tau kat mna kubur arwah...mesti aku suh mak ngan ayah aku bawa aku pi situ....tp, mak ngan ayah diaa org bndar...jauh tuee...kubur kat bndar tuee bukan satu, dua jer...bnyk dowwhh!! camne nak crik?? maunyaa smpai raya taon 2810 pon blom pasti dpt tau?? tuee pon...blom psti lgi aku ley ker hidup smpai taon tuee..?? hoho~ jgn tnyaa...haahaa~ raya pon kdg2 teringat kt diaa gak....ingat blik lgu2 kesygan arwah...dia pon minat gak lgu2 Allahyarham Sudirman...dia slalu sokong aku....tuee pon kalo apa yg aku ckp tuee btol laa...kalo x...haram dia nk sokong...haahaahaa~ dia mmg xskong..dia tolong aku ubah perckpan tuee dri yg xbtol..kpada yg btol....baek kaann?? yes! dia mmg istimewa sgt! dia berbeza ngan lelaki2 yg ada zman skang nih! sbab tuee laa aku ksar nak mamposs...sbab ape?? sbab lelaki laa....diorg cri gduh...xkan aku nk dok diam jer kot..?? ofcoz laa aku lawan...kalo aku ada mood laa...kdg2 mlz gak nk lyn...

lelaki zman skang kuat sgt ouhh naik tgn! silap sket tampar, silap sket sepak, silap sket marah, silap sket pukul...! adoii!! kalo lelaki jenis tuee kne kat aku..mmg merana laa idup diorg gamaknyaa!! bukan hidup aku yg merana yer? idup diorg...tampar laa kuat2...lepas tuee aku lak!! bru adil..!! apehal korg jer nk bgi penampar..??? penah rasa tertelan scanner x??? nak rasa x??? haahaahaahaa~ siot x ksar!

To Arwah Mimin syg...fyqah minat maaf syg sab perangai fyqah berubah..tp, fyqah xtau nk wat camne dh...mmg dunia niee xadil...kalo adil..smua ley jdi doktor, Min...fyqah tau..kalo Min ada kat sni skang..mmg min sedey sgt tgk fyqah kaann? tp, satu jer yg fyqah jnji kat min.....walau smpai bila2 pon...fyqah xkan lupa kat min...min laa satu2 nyaa kwn yg pling fyqah syg sgt!!! xde laen lgi dh! kwn2 skang xsma cam min...smua nyaa suka sgt amek kesempatan...bkan cam min...min xpnah nk wat ape pon! fyqah jnji....fyqah mmg xkan lupakan min..insyallah yer min? sempena bulan Ramadhan yg mulia niee...fyqah doakan..agar min tenang disana....dan dimasukkan dlm golongan org yg beriman....bkan min jer...ngan arwah ibu saudara belah mak ngan ayah fyqah doakan tergolong dm golongan yg diredhai Allah s.w.t.....AMINN~ Al-Fatihah untuk mereka smuaa...dan juga umat Islam yg telah pergi meninggalkan kita....jgn lupa...satu hari nnti..kita pon akn ikut jejak langkah mereka...fyqah syg mimin..walau apapon! mmg btol kata org..kalo persahabatan tuee terjalin ngan ikhlas...mmg susah nk lupakan...! mmg persahabatan itu lebih indah dari percintaan..kalo dh kawin tuee laen hal laa..

okee laa...aku nk rehat dulu..kang bnjir plak umah niee ngan air mata dibulan Ramadhan...hoho~ Assalamualaikum! Selamat Menunaikan Ibadah Puasa!! Al-Fatihah untuk mu Armimin... :')

0 comments: