Congratulation!
You Have Entered The Lamest Blog In History


Rabu, 21 Oktober 2009

kisah dri Hang Jebat

Helww...assalamualaikum!! okee laa..first of all...THANXXX to my HANG JEBAATT!!! sbb bgi stu citer niee...tongah2 mlm diaa bgi! nsib baek laa citer psl kwn aku..kalo citer psl romantik..mau kojol dpn pc aku...haahaahaa!! niee citer2 yg diaa bgi...korg bcaa laa ekk..?




fikah! nie aku cite sket, spjg rya beb! mula2...

kisah 1

Ku Temui Kak Lang a.k.a Langsuir


nie waktu hari raya ke 3 kalo aku xsilap. waktu kitorg ngah syok2 main bungapi kt luar umah nenek aku. ade yg main tendang2 bola....tp waktu mlm la. mmg agak menyewelsss sket sbb main bola mlm2. haha! biasa la, bdak2 kan.

lpas tue, ngah main sepak2 bola tue..diorg sepak smpai masuk semak! jauh plak tue!! dh la umah nenek aku tue keliling dia utan je! mampus! mula2 ingat nk amek esok je, tp anak buah aku tue la! bisng sgt! terpaksa la aku meredah utan ngan cuzy aku yg sorg tue..kitorg dua redah semak samun tue! dh la gelap, gna torchlight je! gile xtkut! mula2 aku bkn tkut bnda2 tue, tp aku tkut kalo terpijak ular ke ape!

akhirnya, kitorg pon jmpa gak 'bola' tue. otw blik..jauh gak kitorg jln cri bola tue, agak2...5 - 6 meter dri halaman nenek aku. jln je la dlm semak samun tue ngan bertemankan lmpu torchlight ngan bulan mlm tue! seram sejuk aku dbuatnya! ko mcm la xtau, dkat2 ngan semak tue bnyk pkok! ko ingat x pkok ara tmpat kite buat 'swing' dulu? dh besa siot! seram plak!! sba je la...kitorg borak2 gak..so xdela tkut sgt. spjg perjalanan blik tue, cuzy aku nie slalu sgt ckp "sakit plak tgn aku nie..bola nie tajam sgt la!" aku diam je. ade ke patut bola tue tajam?

tetibe, mata aku nie ha..terpndang something kt atas pkok ara tue! merah! bulat! cm mata! gile tol! so aku ckp la kt cuzy aku nie ape aku nmpak.. bila dia tgk..dia suh aku jln cpat sket! dia yg slow...suh aku plak cpat...kitorg lnggar jer smua semak2 tue. ngan harapn cpat smpai! ngan bcaan ayat2 Al-Quran sket. ntah betol ke x apa yg aku bca tue. maen bntai je! dh xingat lain! tibe jer kt bwh pkok tue...aku buat hal! aku terjtuh sbb terlanggar akar pkok ara tue! sakit gile! dlm ati, "compom luka lutut nie!" haha! aku saje je pikir cmtue. bila dh bgun, aku tgk..dua biji mata tdi tue ade tepat2 dpan kitorg! mcm terawang2 ngan isi perut dia yg terburai! lari bertaburan kitorg blik umah! smua bnda kitorg lnggar! dh xingat keselamatan lgi dh!

smpai2 jer kat umah nenek aku..smua org2 yg ada kt situ pelik. anak buah aku pon pelik. dia tnya aku, "bola adik mna? nape angah bwak blik durian?" durian????? cuzy aku tgk kt tgn dia...ha'a! DURIAN!! tp waktu kitorg amek bola tdi mmg bentuk dia bola! suluh 2,3 kali! kitorg citer kt nenek aku, nenek aku ckp...tmpat tue mmg bhya sket! pkok ara tue mmg ade pnunggu dia! nsib baek xdmam! dmam kjap je! haha!!

ok tue je! nnti aku anta lgi citer ye? tp ko rsa bnda yg kitorg nmpak tue mmg kak lang ke?







waahhh!!! siott gilerr cite ko jebat!! meremang bulu aku! haahaa~ aku pon xpsti sgt...tp kalo kt tmpat pkok ara tuee mmg aku toley lwn..! bnyk kwn2 aku kt situ..! hoho~ tue penggalan laa kot? penanggal ngan kak lang tue sma jer..! kalo nk tau..tmpat yg pling bnyk...kt Sabah! ptut laa dia singgah kt Brunei! haahaa~ thanxx jebat for sharing the story!! nnti anta lgi tau? haahaahaa!! tp yg psl durian tuee aku xtau plak...hoho~ tQ2!!

0 comments: