Congratulation!
You Have Entered The Lamest Blog In History


Selasa, 16 November 2010

Post Untuk 'Dia' Yang Fyqah Sayang :)

Helww..~ assalamualaikum.. :) okee.. biarlaa post kali niee fyqah sampaikan untuk seorg kakak yg mungkin memerlukan sikit kata2 niee. anda tau sape anda.. dan anda tau yg fyqah syg anda sgt3! hikhik~


Gagal dalam pelajaran, sedey tak..? bagi sesetengah org yg tak pernah ambil kisah tentang pelajaran..gagal ke, lulus ke.... biasa jer..~ apa yg pnting sgt ngan markah tuee..?? boley bwak masuk kubur..?? tak dapat pon..! mmg tak dapat bwak markah tuee masuk kubur.. tapi sedar tak.. ilmu yg akan kita bwa nnti..? ilmu akhirat.. sedar..? setiap langkah kita menuju ke sekolah ngan niat nak belajar.. setiap langkah ialah pahala.. tak bwak masuk kubur korg kata..?? meh, aku karate siket..! biar skru tak longgar..! tapi bukan pasal pelajaran yg nak disampaikan skang niee...


Gagal dalam bercinta macam mana pulak..?? sebenarnya, perkara yang dikatakan di atas sama jer kesudahan diaa.. gagal dalam percintaan bagi sesetengah insan yang betol2 kisah tntang cinta..mestilah terasa sedey & sunyi lepas si dia takde..kan..? tapi sesetangah insan yang lain.. cinta nie takde erti.. sama mcm markah..~ xdpt bwak ke mana pon..! dalam kubur, takde nak disoal "siapa cinta mu?" TAKDE yee..! jadi untuk 'mereka' yg tak pernah memikirkan tentang cinta maybe ada sebab yg tertentu.. terutama skali bagi pelajar.. otak memerlukan ruang yg sgt2 luas untuk memadatkan segala ILMU pengetahuan.. bukan MANTERA CINTA!


tapi...untuk aku.. sebagai seorang pelajar..mmg betol, aku memerlukan masa & ruang yg luas untuk belajar.. bukan bercinta. untuk 'kakak yg fyqah sygi', bukan fyqah xpernah bercinta.. fyqah bercinta jugak :) tapi cinta tuee terhad.. untuk fyqah,..


"CINTA HANYA UNTUK ALLAH, IBUBAPA & SAHABAT.. (BAKAL SUAMI, MUNGKIN.)" hikhik~


sebab tuee fyqah kata fyqah tak pernah mencintai (ishh..) lelaki.. sebab fyqah cuma SAYANG atau SUKA diorg.. fyqah cuma menyayangi jer kak :) tak pernah lebey.. cinta nie bukan hanya sepatah perkataan jer. maksud dia dalam..bila maksud pon dah sedalam dasar laut atau lebey dalam dari tue.. semestinya CINTA tuee bukan untuk sebarangan org.. kan kak..? 'budak2 tak boleh cakap tentang cinta! kecik lagi!' kenapa.,.? sebab kecik jer..? kecik fizikal tak semestinya kecik pemikiran.. betol kann..?? ;) heeee...! I'm not that young.. I'm a teenager


kita kata tentang cinta nie.. maksud dia lebey kurang mcm kita menyerahkan sepenuh hati, jiwa, raga, harta benda....eyhh... harta benda tak tercalon yerr..! cannot3..! jatuh bankrupt kang..! hati, jiwa & raga untuk insan tue... tapi kalo kita dah mencintai seseorang yg tak bukan milik kita yg sah (belum kahwin) kita dah serahkan segala2nya kat dia.. kita takkan tau sampai bila jodoh antara kita ngan pasangan tue kan..? kalo takde jodoh..hati, jiwa & raga kita tuee masih tertinggal kat diaa..! nak amek balik..takot buruk siku.. hikhik~ so..macam mana..? sebab tuee bila org kata.. "CINTA PANDANG PERTAMA SUSAH NAK DILUPAKAN" mmg laa susah nak dilupakan kalo kita dah serahkan segala2nya kat dia.. nak lupa macam mana..? huhu..~ tue cinta pandang pertama.. apa kita nak beri kat suami kita yang sah nanti..? mungkin adalah hati, jiwa & raga yg tertinggal sedikit.. tapi tak 'fresh' org kata.. hikhik~ betol tak..? untuk SUAMI KITA YANG SAH, berilah keindahan 'CINTA' yang sebenar ;)


fyqah tak halang siapa2 kalo nak bercinta.. tuee hak org.. fyqah cuma nak share siket pengetahuan yg fyqah tahu :) kalo salah.. fyqah harap dibetulkan. bila org kata 'CINTA PADA KEKASIH'..maksud diaa.. CINTA PADA SUAMI YANG SAH :) tuee laa kekasih kita.. tuee laa 'ADAM' kita (bagi perempuan).. tuee laa 'HAWA' (bagi lelaki).. Hawa diciptakan untuk Adam.. jadi yang ADAM haruslah menjaga HAWA dgn sepenuh hati.. bukan untuk disakiti..! ingat nie.. hati ADAM dan HAWA berlainan.. takde maknanya sehati sejiwa..! kerasnya hati ADAM atau BAPA berbeza dgn kelembutan yang ada pada hati HAWA iaitu IBU :)


'Jangan pernah berkata, tiada siapa yang menyayangi.. kembalilah pada Allah, kerana cinta-Nya tiada batasan. Dia Maha Mendengar & Maha Mengetahui' :) indahnya hidup..bukan kerana cinta.. kelamnya hari.. bukan kerana awan.. sepinya diri.. bukan kerana terasing.. tetapi kerana DIRI SENDIRI. readers yg dirahmati Allah.. jadilahh INSAN YANG PALING BAHAGIA KERANA ALLAH.. SEDARLAH, ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA. TITISKANLAH AIR MATA KERANA ALLAH.. MENYESALLAH ATAS PERBUATAN YANG SALAH KERANA TAKUT PADA ALLAH.. ONLINELAH.. ONLINELAH DENGAN ALLAH :) (dirikan sembahyang lima waktu..) SATU-SATUNYA PENAWAR KEDUKAAN.. SENYUMLAH.. SENYUM SEBAB ADA YANG MERINDUI SENYUMAN ITU........... fyqah rindu senyuman 'kakak' :) fyqah rindu akk...


sebenarnya CINTA tuee mmg penting bagi setiap insan.. walaupon bergelar seorang budak yg lahir pada bintang 'Scorpio' yg kononnya tak pandai meluahkan perasaan kat pasangannya.. tapi insan Scorpio tue pon masih memerlukan CINTA :) tak salah bercinta.. tapi biarlah berbatas dan mempunyai had2 yg tertentu. oraite...? KENALI ERTI CINTA SEBENAR ;)



assalamualaikum,
From Fyqah With Love..

p/s: untuk kakak yang disayangi.. fyqah minta maaf kalo post niee buat akkn tak senang. fyqah cuma nak buat olahan sikit.. fyqah syg akk. syg sgt3 :) akk jgn sedey2 tau..? fyqah nak tgk akk senyum mcm dulu.. akk tak perlu ubah kehidupan akk untuk kembali mcm dulu. akk cuma perlukan kekuatan dari akk sendiri untuk mengubah kehidupan akk lebey baik dari dulu :) perempuan mmg diciptakan untuk lelaki.. dan lelaki tue ialah 'SUAMI AKAK' nanti. hikhik~

3 comments:

ilah91 berkata...

menangis akk bce........akk bkn mara.......akk nk org bg smangat mcm ni............x sgka fyqah yg bg........makin rindu kt adk..... =')

~fyQah dEad bLogGer~ berkata...

sorry ye kak, post niee ganggu akk jer. fyqah xnak akk sedey.. fyqah nak tgk akk snyum.. lebey dari dulu. fyqah rindu sgt kat akk..

bellaburger berkata...

fyqah...tiba2 akk terbuka post ni terus dari google. fyqah, dh beza sgt akk dgn yg sedey dlu banding skang...skang happy sgt2.... :) sgt2! akk x nangis lgsung da...hehe...kelaka la...napela akk nk sedey sgt dlu..haha...tme ksey adikku syg...sbb walaupn jauh dimata, tp dkt dihati... =')