Congratulation!
You Have Entered The Lamest Blog In History


Jumaat, 22 Februari 2013

Hi, I Exist..

Bismillahirohmanirrohim..

Helww ! Assalamualaikum ! Annyeonghasaeyo ! :D heehee. Okay laa.. post kali niee, xnak sedey2 lgi dah. xnak stress2. xnak depress2. xnak cheesy wedges......eyh, silap. nak cheesy wedges ! Tapi, TAK NAK cheesy lovey dovey. Okay.... haa ? Ape ? terkejut tgk post niee dlm bhasa Melayu plak ? Aii.....kasar tuee :( No, I've never forgotten my mother's language. Saja jer nak tukar2 bhasa.. tgk laa 2 taon akan datang.. tetiba aku update blog dlm bhasa Korea plak :p Haaa.....boley seminggu korg xdapat tdor malam wooo ! Alright. Done with my language for today. Nak kongsi2 sket laa.. Blog niee khas nyaa untuk berkongsi serba sedikit laa ekk.

Korg penah rasa tak atau, penah alami tak.......... One-sided love ? Alaa...cinta bertepuk sebelah tangan laa, korg niee. Penah tak ? Cewaahh..tetiba tnya pasal cinta nihh ! Sejak bila pulaaakk, cik Fyqah oiiiiiii ? Dh reti nak bercintan - cintun pulaaaak keeeer ? Dh cukup ilmu di dada keerrrrrrr ? Nak kata cukup tuee....mmg tak penah cukup sbenarnyaa. Huhu.. Alaa...nak halang mcm mana pon, korg nak deny mcm mana skali pon.. Nurafiqah Hashim a.k.a Fyqah Yuy a.k.a Yuy .. is still a teenage GIRL. Sila repeat smula.. TEENAGE GIRL ! Pandai murid2 :D Dh nama pon perempuan, mesti laa aku ada perasaan, ada jantung yg berdenyut2, ada perut yg sentiasa minta diisi walaupon dh padat sepadat2 kaset padat kat dlm tuee, ada hati yg masih berfungsi dgn (Alhamdulillah) jaya nyaa. Tapi, aku sndiri kena halang perasaan niee. Tak nak jatuh2 hati kat org skang.....tpi kalo tgk dia ngan org lain.. Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiii......bukan ditusuk sembilu.. Tapi ibarat ditusuk gigi2 ikan jaws dah niee ! Sakit tak ? Sakit tak ? Ngilu, beb...

Ye..mmg aku ada 'terpandang' this one guy.. Sayang sgt aku kena pkai specs kalo nak tgk muka dia ngan clear. Sebab skang niee...aku dh semakin rabun. ....tuee laa...asyik ngadap laptop jer keje nyaa.. Tak pasal2 rabun ! So tak clear sgt laa wajah kesayangan hamba tuee. Heehee. Tak clear pon xpe, janji aku x blushing2 kalo tetiba dia muncul depan2 muka aku. Tapi...mmg xde chance laa nak kenal2an gituee ngan this guy.. Mana tak nyaa...PEMINAT KELILING PINGGANG, man ! Mcm nak berkenalan ngan abg Nubhan plak aii...... Kenalan ngan abg Nubhan pon tak susah mcm niee ! Kalo ngan abg Nubhan, dapat calling2, snap2 gambar, siap bersalam mesra lagi tau ! Kalo ngan diaa nieee.. ! Aissyyyyh ! Eden nak cakap pon dah habih ayat den ! Punyo susah mengalahkan PM ! Kalo den ushaa PM tuee, dalam limo bulan couple, tau ?! Susah yaa amat nak jadi kawan. Tapi, takpe laa..kalo bukan rezeki, nak buat mcm mana kn. Redha kn jer laa.. walaaaupoooooooon.. ;)

 Tapi susah gak...kalo jatuh ngan org yg bnyak peminat nih. Lagi2 kalo jenis perempuan yg mcm aku niee...dok ushaa jer. Suruh cakap, 'HELLOOOO' pon xnak. Penah laa berbhasa2 sket ngan diaa.....tpi takat tue jer laa.. Dia pon xingat aku kot........ Bukan stakat tak ingat, ntah2, tau pon tidak yg aku nie wujud lagi ! Adoiiii laa, Yuy ! Wake up laa, weyyh ! A Level nihh ! Taon niee A Level ! Kalo nak bercintan - cintun tunggu habis A niee.. dapat As bnyak2. Lepas tuee... ekau petik jer jari... Bukan setakat jantan, ngan lembu2 jantan, katak jantan, kucing jantan, ayam jantan buaya daratan pon datang kat ekau tau ?! Tapi kena dapat markah yg ' WOW, Fantastic Baby' dulu laa.. Setakat dapat E - E - U .. Rimau jantan pon tengok sebelah mata jer.. (Amboi, kasar nyaa.......... -_-) I don't know about others. Sebab kata org, zman skang niee.. physical - facial - appearances mmg NO. 1 in boys' eyes laa. Tuee org kata. Org mcm aku niee......tak tau laa. Bermesra2 ngan kucing jantan aku jer laa nampak nyaa.

Nak cerita panjang2... Takut kantoi lak. Haahaahaa ! So, let's end it here.. :) Nak tau lebih lanjut, kena tanya aku sndiri laa. Mana boley luah everything kat blog, kat internet, kat FB.. humiliation tuee ! Korg jgn laa berharap kat FB tuee..tak pyh laa nak luah sgala2 nyaa. Percaya cakap aku niee.. dengar apa yg aku nak kata, lepas tuee korg renung2 kan laa sendiri. Tiap kali korg update status...luah korg pnya perasaan mcm tengah buat essay 10 pages tak selesai.... Org lain yg kat friendlist korg tuee membaca.. Dan tak smua org dalam dunia niee..dan yg kat dalam friendlist korg tuee akan faham perasaan korg masa tuee. Tup2, kat belakang korg..diorg mengata korg plak sebab status korg tuee mengada2 sgt. Memang laa korg akan kata 'FB aku, aku punya suka laa!' Memang laa korg pnya suka, niee aku pnya suka gak niee nak kongsi sket. Nanti xde laa korg tanggung malu sebab percaya sgt ngan FB kesayangan korg. Kalo betul nak luah, jgn laa melampau sangat smpai jadi novel status tuee korg keje kan.  Kang org lain yg baca kisah kehidupan korg kat FB tuee..kwn2 niee bukan smuanya baik..

Aku xde laa nak tuduh sape2..tpi niee sebagai peringatan jer laa ekk. Nak dengar, dengar. Kalo xnak dengar, pndai2 korg laa. Kalo kawan korg tuee org yg faham korg, pndai nak comfort korg, aamiin.. Alhamdulillah.. Kalo terkena jenis kawan yg berangan nak jadi journalist terkenal dengan menjaja kisah2 korg yg kat FB tuee kt kawan2 diaa yg lain, atau kwn2 korg yg satu pejabat, satu skolah, satu class ngan korg.. Naya yoouuuu ! Niee setakat peringatan jer laa yee ? Aku pon xde hak nak halang. Nak luah gak, pegi laa luah. Tapi lgi elok kalo korg luah kat Allah.. Kalo korg menangis, Allah jugak yg akan sembuhkan luka korg. Korg xpayah susah2 jadi WiFi nak luahkan perasaan kat Allah. Buka paip air, ambil wudhu, sembahyang...dah ! Dah online ngan Allah dah ! Senang jer.. masa korg tengah sorg2 tuee. Daripada korg dok mengumpat berjela2 mengalahkan textbook Sociology Haralambous aku niee..kalo korg berdoa kat Allah, minta lembut hati, minta murah rezeki.. KAT DALAM HATI jer.. tak payah nak jerit2, terpekik terlalak...Allah boley dengar. Daripada korg susah2 top-up credit semata2 nak mengumpat jer.... Buat perabis duit jer.. Susahnya, korg gak nanti. Ye tak ? Ye tak ? Heehee. Okay laa.. THE END ! Alhamdulillah..

Ladies out there..- Para Muslimah..
 ~ Jadilah seperti Siti Khadijah : Seorang pejuang dan seorang yang dermawan meskipun dia seorang wanita.
 ~ Jadilah seperti Siti Aisyah : Seorang wanita yang berilmu, dan seorang yang indah rupanya.
 ~ Jadilah seperti Siti Zulaikha : Seorang wanita yang taat dan kuat cintanya pada Allah.
 ~ Jadilah seperti Siti Hajar : Seorang wanita yang tabah.
 ~ Dan jadilah seperti ibu Rasulullah S.A.W - Siti Aminah binti Abdul Wahab : Seorang wanita yang kuat, berani dan mempunyai ketabahan hati.

Selagi ada masa, berubahlah untuk jadi yang baik.. Selagi ada masa, selagi masa belum dihentikan, selagi pintu belum ditutup. :) Niee laa.. antara idola2 para Muslimah. Dengar jer nama diorg...rasa mcm sejuk jer hati. Takkan laa rasa sejuk kat hati jer...tak terfikir nak jadi mcm diorg ker ?

0 comments: